UPUSTVO ZA UGRADNJU


POSTAVLJANJE REMONTOVANE TURBINE

Prilikom postavljanja remontovane turbine, mora se voditi računa o tome da zaptivke budu odgovarajuće veličine. Ukoliko zaptivka prekrije deo otvora za ulje, dolazi do smanjenja dotoka ulja u turbinu, što može rezultirati oštećenjem. Kod priključenja cevi za dovod ulja, ne koriste se sredstva za zaptivanje (silikon, Loctite i slična sredstva).

Pre montaže remontovane turbine, naspite ulje u centralno kućište trubine tako da ono dodje do samog ruba kućišta i lagano zavrtite propeler turbine. Cev za dovod ulja pre montaže treba dobro oprati, kako ne bi ostale nikakve nečistoće koje mogu predreti u sistem za podmazivanje.

Pre stavljanja motora u rad potrebno je zameniti ulje, filter ulja i filter vazduha. Kod zamene filtera vazduha, neophodno je demontirati i očistiti cev za dovod vazduha od filtera do turbine, kako bi se sprečio prodor sitnih čestica, opiljaka i prljavštine.

Ukoliko u samom motoru postoji talog pre ugradnje turbine, treba obavezno očistiti motor i isprati ga. Zatim ga treba startovati bez turbine i zameniti ulje i filter (postupak ponoviti više puta ukoliko je neophodno, što zavisi od količine taloga u motoru).

Sistem za dovod vazduha i podmazivanje u motoru moraju biti apsolutno čisti!
Kod prvog paljenja motora, trebalo bi starovati motor 15-ak sekundi pomoću anlasera. Nakon paljenja, treba ostaviti motor u tihom radu (leru) nekoliko minuta i na samom startu ne dodavati gas, dok se sam sistem na razradi. Servis Turbina

Jedan od najvećih problema kod turbine je stvaranje unutrašnjeg pritiska u motoru – iberlauf. Stoga je neophodno proveriti stanje samog motora pre ugradnje turbokompresora, jer će u suprotnom doći do propuštanja ulja ili eventualno veće havarije koja može dovesti do oštećenja motora ili turbokompresora.

UGRADNJA TURBOPUNJAČA NA OBIČAN – ATMOSFERSKI MOTOR


Često se pogrešno pretpostavlja da je instalirati turbo jednostavno, i sve što treba uraditi je da se zašrafi…Neki ljudi misle da je to jednostavna crna kutija koja se stavi u pregradu za rukavice, i ima dugme koje, jednostavnim pritiskom na njega, povećava snagu motora. To je možda posledica previše gledanja filmova kao što je „Mad Max“-a (koji koristi Superpunjač koji redukuje snagu)!? Turbopunjač je komponenta motora koja sa lakoćom povećava izlaznu snagu za 30% a u nekim slušajevima to može da bude i 100%. Stoga, prva stvar na koju treba da obratimo pažnju je sam motor. Da li je motor u stanju da podnese toliko povećanje snage u datom trenutku i stanju? Da li je to mogao kada je bio potpuno nov? Da li su kvačilo, menjač i kočnice dorasle tom zadatku? Servis Turbina

U 99% slučajeva, bez obzira da li je benzinski ili dizel motor u pitanju, agregat prosto nikada nije tako dizajniran da može da se izbori sa tolikim povećanjem snage i obrtnog momenta. Što znači da pre same pomisli na ugradnju turbopunjača u auto, morate da proverite motor. Elementarne razlike izmedju motora sa turbopunjačem i „atmosferca“ su nivo pritiska, profil bregaste, dotok goriva, vreme paljenja, tip klipova i snaga odredjenih delova motora koji se rotiraju.
Da bi „atmosferac“ mogao da podnese ovu konverziju, potrebno je izvršiti odredjene modifikacije kako bi se efikasno sprovela ova adaptacija:

Izrada usisne i izduvne grane kako bi mogla da se sprovede montaža turbopunjača.
Stepen kompresije motora mora da se proveri i gde je potrebno da se smanji, u idelanom slučaju odnos bi bio izmedju 7,5:1 i 8,5:1 (uglavnom) kako bi se omogućila upotreba značajnijeg povećanja pritiska.

To je moguće postići na tri načina: ako je moguće, ugradnjom kovanih klipova niske kompresije, obradom vrhova standardnih klipova ili stavljanjem debljeg dihtunga glave ili ugradnjom odbojnika.
Karakteristike bregaste osovine takodje treba proveriti i utvrditi da li trajanje preklapanja ventila predugo traje za ove svrhe. U idealnom slučaju, vreme trajanja preklapanja ventila je srednje (ni prekratko ni predugačko).
Sistem ubrizgavanja goriva, injektori, pumpa za gorivo, pritisak i mapiranje sistema za paljenje takodje treba modifikovati u skladu sa povećanim zahtevima turbopunjača. Kako pritisak raste, potrebno je da se vreme paljenja pomeri (unazad, da zaostaje – prim.prev.).


KAKO BI STE PRONAŠLI ADEKVATAN TURBOPUNJAČ, POTREBNO JE NAVESTI ODREDJENE PODATKE O VOZILU:

– Zapremina motora
– Maksimalni broj obrtaja
– Svrha vozila ( porodični auto, za trke, reli…)
– Projektovana snaga u KS kao i željeni obrtni momenat
– Željeno povećanje pritiska
– Da li motor ima interkuler

Ako i dalje nastojite da ugradite turbo u vaš auto, prvo što treba da uradite je da nadjete radionicu koja ugradjuje turbopunjače, i da se konsultujete sa stručnim licem i eventualno potražite savet u vezi toga koji turbopunjač bi najviše odgovarao vašim potrebama. Remont Turbine